Europska komisija objavila je 12. siječnja 2017. godine Drugi poziv za podnošenje prijedloga za mjere informiranja i promocije povezane s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu EU i u trećim zemljama. Sa sloganom: „Enjoy, it’s from Europe!”/Pravi užitak – iz Europe je!” glavni je cilj mjera jačanje konkurentnosti poljoprivrednog sektora Unije, tj. potaknuti otvaranje novih tržišta.
Mjere informiranja i promocije obuhvaćaju sljedeće:
– proizvode iz Priloga I Ugovora o funkcioniranju Europske unije, osim duhana
– proizvode iz Priloga I Uredbe (EU) br. 1144/2014 Europskog Parlamenta i Vijeća kao što su: pivo, čokolada i dobiveni proizvodi, kruh, peciva, kolači, slastice, keksi i drugi pekarski proizvodi, napici dobiveni od biljnih ekstrakata, tjestenina, sol, prirodne gume i smole, senf, slatki kukuruz, pamuk
– jaka alkoholna pića sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla na temelju Uredbe (EZ) br. 110/2008 Europskog Parlamenta i Vijeća.
Program mogu predložiti:
– trgovinske ili međutrgovinske organizacije osnovane u državi članici koje su reprezentativne za dotični sektor
– trgovinske ili međutrgovinske organizacije Unije koje su na razini Unije reprezentativne za dotični sektor
– organizacije proizvođača ili udruženja organizacija proizvođača
– tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji su cilj i aktivnost usmjereni k pružanju informacija o poljoprivrednim proizvodima i njihovoj promociji i kojima je dotična država članica povjerila jasno definiranu zadaću pružanja javnih usluga u tom području.
Na stranicama Europske komisije objavljena su dva poziva Mjere informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama sukladno Uredbi (EU) br. 1144/2014:
1. Poziv za podnošenje prijedloga za „jednostavne“ programe koje podnosi jedna ili više organizacija predlagateljica u istoj državi članici s proračunom u iznosu od 85,5 milijuna EUR.
2. Poziv za podnošenje prijedloga za “složene“ programe koje podnose najmanje dvije organizacije predlagateljice iz najmanje dvije države članice ili jedne/više europskih organizacija s proračunom u iznosu od 43 milijuna EUR.
Ukupni proračun Europske unije u 2017. godini predviđen za sufinanciranje aktivnosti u sklopu važećih poziva iznosi 128,5 milijuna EUR za sve EU članice. Stope sufinanciranje jednostavnih programa iznose 70% prihvatljivih troškova na unutarnjem tržištu i 80% prihvatljivih troškova u trećim zemljama. Financijski doprinos EU za programe u kojima sudjeluje više korisnika (država članica) na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama je 80% prihvatljivih troškova. Preostale troškove snose isključivo organizacije predlagateljice.
Prioriteti promotivnih programa su:
– na unutarnjem tržištu podići svijest o održivoj poljoprivredi u Uniji i ulozi poljoprivredno-prehrambenog sektora u suzbijanju klimatskih promjena
– na vanjskom tržištu istaknuti posebne značajke poljoprivrednih metoda koje se upotrebljavaju u Uniji, značajke poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda te prepoznavanje sustava kvalitete EU.
Rok za podnošenje prijedloga elektroničkim putem je 20. travanj 2017. godine do 17 sati prema srednjoeuropskom vremenu. Nakon zaprimanja, Komisija će ocjenjivati prijave i na jesen informirati podnositelje čiji se programi prihvaćaju.
Napomena:
Kako bi predstavili nove pozive na podnošenje prijedloga za 2017. godinu, Komisija organizira Info dan u Bruxellesu 31. siječnja 2017. godine koji je otvoren za sve potencijalne korisnike, agencije za oglašavanje te potencijalna provedbena i nadležna tijela. Posebna pažnja posvetit će se pružanju uputa o pripremi prijedloga te će sudionicima biti prezentirane priče koje su do sada bile uspješno sufinancirane.